در این چگونه برای شما پیشنهاد یک برنامه ریزی و دادن آمادگی به خود را داریم تا به پیاده روی، دویدن و یا نرمش روزانه و منظم بپردازید.

۱

چگونه به پیاده روی صبحگاهی برویم
اگر می خواهید صبح برای پیاده روی اقدام کنید، ساعت خود را زنگ بگذارید. معمولا مناسب ترین زمان برای تنظیم ساعت، یک ساعت قبل از زمانی است که همیشه به سر کار می روید.

۲

مسیر خاصی را در ذهن خود داشته باشید تا از سردرگمی قبل از ورزش درآیید.

۳

چگونه به پیاده روی صبحگاهی برویم
صورت خود را بشویید. کمی آب به صورت خود بپاشید تا خواب از سرتان بپرد.

۴

چگونه به پیاده روی صبحگاهی برویم
لباس مناسب بپوشید. لباسی که می پوشید، باید مناسب فصلی که در آن هستید باشد. معمولا لباس گرمکن بهترین گزینه است. در فصول بسیار گرم، می توانید تی شرت بپوشید. لباسی بپوشید که عرق اضافه بدن، در حین ورزش را جذب کند.

۵

چگونه به پیاده روی صبحگاهی برویم
جوراب و کفش مناسب بپوشید. کفشی مناسب است که پاهایتان را نزند و بتوانید احساس راحتی در آن داشته باشید.

۶

چگونه به پیاده روی صبحگاهی برویم
ساعت و بطری آب همراه خود داشته باشید. اگر تنها زندگی می کنید، یادتان نرود که کلید منزل را نیز همراه خود بیاورید.

۷

چگونه به پیاده روی صبحگاهی برویم
می توانید دستگاه موسیقی و یا گوشی همراه خود را برای گوش دادن به موسیقی، در حین ورزش، به همراه داشته باشید.

۸

روی پیاده روی و یا دویدن خود تمرکز کنید. در این زمان، دیگر نیازی به گوش کردن به موسیقی ندارید.

۹

در فضای باز و یا زمین چمن، به مدت نیم ساعت نرمش کنید.

۱۰

چگونه به پیاده روی صبحگاهی برویم
ابتدا کمی به آرامی راه بروید، سپس با گرم شدن بدن، می توانید نرمش را شروع کنید.

۱۱

در حین حرکات ورزشی، دستان خود را مشت کنید. سپس آن ها را به صورت پیستون، به موازات بدن، و نه به صورت ضربدری، فشرده کرده و رها کنید. دستان خود را به نوعی ثابت نگه دارید که تصور شود میله ای نامرئی را گرفته اید.

۱۲

گونه هایتان را باد کنید تا بتوانید از حداکثر میزان هوا استفاده کنید.

۱۳

بدوید، تا زمانی که احساس خستگی به شما دست بدهد. اگر بخواهید زمانی که خسته شده اید، راهی را که پیموده اید برگردید، ممکن است نتوانید آن راهی که آمده اید را کامل برگردید.

۱۴

سعی کنید که از پیاده رو گذر کنید تا خطر خودروها شما را تهدید نکند.

۱۵

چگونه به پیاده روی صبحگاهی برویم
پس از چند دقیقه، حرکات کششی انجام دهید. در حالت نشسته، انگشتان پای خود را لمس کنید و حرکات کششی را روی کمر، زانو و دستان خود انجام دهید.

۱۶

حواستان باشد که اگر احساس خستگی کردید، ناخودآگاه بین دویدن، نایستید. این کار باعث می شود که عضلاتتان بگیرد. سعی کنید حالت دویدن را به ۲-۵ دقیقه راه رفتن آرام تغییر دهید تا بدن به آرامی سرد شود و در انتها حرکات نرمشی برای سرد کردن بدن را انجام دهید.

۱۷

چگونه به پیاده روی صبحگاهی برویم
به خانه بروید، دوش بگیرید و لباستان را عوض کنید.

۱۸

چگونه به پیاده روی صبحگاهی برویم
یک صبحانه سریع و مقوی میل کنید. هرچه سریعتر صبحانه را میل کنید، راحت تر می توانید به کارهای بعدی خود برسید. می توانید در وعده صبحانه از غلات، تخم مرغ، میلک شیک و یا یک لیوان شیرکاکائو استفاده کنید.

۱۹

چگونه به پیاده روی صبحگاهی برویم
ما باید پیاده روی و ورزش را به صورت روزانه انجام دهیم؛ بدون از دست دادن حتی یک روز.

نکات و هشدارها

دوش گرفتن سریع پس از دویدن چندان توصیه نمی شود، چرا که بدن نیاز به سرد شدن تدریجی دارد، در غیر این صورت به سرعت پس از دوش گرفتن، عرق خواهید کرد. اما دوش گرفتن، اسید لاکتیک انباشته شده در عضلات را که باعث گرفتگی عضلانی می شود، متوقف می کند.

در مکانی مشغول به ورزش شوید که فروشگاهی (کافی شاپ، پمپ بنزین، سوپرمارکت و غیره) حوالی آن باز باشد، تا بتوانید در مواقع خطر و یا اورژانسی به آنها مراجعه کنید.

اگر هنوز هوا کاملا تاریک است، می توانید از لباس رنگ روشن و یا سفید و یا لباس هایی که الیاف بازتابنده دارند، استفاده کنید. اگر لباس تیره بپوشید، ممکن است اتومبیل ها و یا افراد دیگر شما را نبینند و با آن ها برخورد کنید.

حتی اگر در روزهای اول ورزش صبحگاهی، احساس خوبی ندارید، خود را مجبور کنید تا هر روز، حداقل به مدت ۱۰ دقیقه به ورزش بپردازید تا به آن عادت کرده و به مرور از آن لذت ببرید.

همیشه ابتدا حرکات کششی انجام دهید تا عضلات از هم باز شوند و آماده دویدن شوید.

پیاده روی و دویدن باید درمانی باشد، نباید به بدن خود فشار زیادی بیاورید و روز بعد توان رفتن به ورزش و یا حتی سر کار را نداشته باشید. همیشه از ورزش آرام شروع کنید.

ساعت زنگدار را یک تا دو متر دورتر از تخت خواب قرار دهید تا نتوانید آن را خاموش کنید و به ادامه خواب بپردازید.

دویدن، ورزشی برای مغز نیز هست، لذا سعی کنید نرمش و دویدن روزانه را قبل از کار روزانه خود انجام دهید تا ذهنتان باز شود.

همیشه موسیقی را با صدای کم گوش دهید.

پس از ورزش، صبحانه سبک بخورید، چرا که همه آن صبحانه جذب بدن می شود. بهتر است که صبحانه و یا یک لیوان شیر و یا یک عدد شکلات را در زمان استراحت ورزش میل نمایید.

خانم ها سعی کنند موهای خود را بالای سر خود یا دم خرگوشی ببندند تا در حین ورزش دست و پا گیر نشود.

هر چند وقت یک بار مسافت، سرعت و مسیری را که می دوید، تغییر دهید تا بدن شما به وضعیت ورزش عادت نکند. اگر می خواهید با ورزش و نرمش وزن کم کنید، حتما مسیری که می دوید را گهگاه تغییر دهید.

هیچ گاه قبل از شروع پیاده روی، حرکات کششی انجام ندهید. ابتدا بدن خود را گرم کنید و سپس حرکات کششی انجام دهید تا از آسیب به عضلات جلوگیری شود.

قبل از ورزش، امنیت محیط را مورد بررسی قرار دهید.

اگر مسیری طولانی را می دوید، راه برگشت را به خاطر بسپارید تا گم نشوید.

منابع

WikiHow

به این مطلب چه نمره‌ای می‌دهید؟

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]


به اشتراک گذاری

درباره نویسنده

شما هم نظر دهید