گام ۱

صبح زود بیدار شوید و قبل از کار به پیاده روی بروید. دستگاه موسیقی خود را با خود نبرید و از هوای خوب و دلپذیر شهرتان لذت ببرید و کمی ورزش کنید. هر هفته به مکان های متفاوتی برای ورزش و یا قدم زدن بروید. پارک، دریا، رودخانه و جاهای تفریحی در روزهای مختلف هفته را نیز می توانید امتحان کنید. البته چندان تفاوتی ندارد که کجا ورزش می کنید، مهم این است که ورزش روزانه را ترک نکنید. زمانی را که به ورزش اختصاص می دهید، در حقیقت صرف پاکیزه کردن و آرام کردن افکار خود، قبل از رفتن به محل کار، کرده اید.

چگونه در محیط کار تندرست بمانیم

گام ۲

صبحانه ای مقوی بخورید. بلغور جو، غلات، یک تکه نان گندم کامل، میوه تازه و ماست مواد غذایی مغزی هستند. آب پرتقال، شیر، آب و قهوه دم کرده از نوشیدنی های مناسب به شمار می روند.

چگونه در محیط کار تندرست بمانیم

گام ۳

در هنگام کار، دیگر قهوه نخورید و به جای آن آب بنوشید، تا مواد سمی بدن، بدون صرف انرژی اضافه، از بین برود. مرطوب نگه داشتن بدن در حقیقت مرطوب نگه داشتن ذهن است که باعث فکر بهتر و توانایی بیشتر در حل مسائل می شود.

چگونه در محیط کار تندرست بمانیم

گام ۴

قبل از نهار، غذای سبک کم کالری بخورید. بستنی نخورید و به جای آن یک بسته چوب شور و یا بیسکوییت و یا سبزیجات بخورید.

چگونه در محیط کار تندرست بمانیم

گام ۵

اگر حس می کنید که تحمل زمان کار برایتان دشوار شده و نیاز به استراحت کوتاه دارید، صورت تان را با آب سرد بشویید، به بدن تان کش و قوس دهید و چند نفس عمیق بکشید. جریان اضافی اکسیژن به بدن، تمرکز و بهره وری شما را بالاتر خواهد برد.

چگونه در محیط کار تندرست بمانیم

گام ۶

می توانید در وعده نهار، برنج قهوه ای (به همراه هویج، کلم، گل کلم، نخود سبز و سس طعم دار) و مرغ کبابی پخته شده به شیوه ای سالم، میل کنید. برنج قهوه ای یعنی فیبر کاملا رژیمی و مرغ نیز گوشت بدون چربی با مقدار زیادی پروتئین است. سبزیجاتی از این دست نیز مواد غذایی کاملی هستند.

چگونه در محیط کار تندرست بمانیم

گام ۷

در زمان کار، نوشابه های گازدار مصرف نکنید. بدن تان به چیزی نیاز دارد تا متابولیسم شما را کاهش دهد و البته کالری تان را افزایش ندهد. چای سبز به شما توصیه می شود. طعم آن بستگی به میل خودتان دارد. می توانید به آن نعناع، لیمو ترش، نارنج، دارچین و یا هل اضافه کنید.

چگونه در محیط کار تندرست بمانیم

گام ۸

آب به مقدار کافی بنوشید و از سیگار کشیدن بپرهیزید.

چگونه در محیط کار تندرست بمانیم

گام ۹

۲ ساعت به اتمام کار مانده و گشنه تان شده؟ ۶ عدد خرما، یک عدد سیب و یک لیوان آب ولرم همان چیزی است که بدن شما به آن نیاز دارد.

چگونه در محیط کار تندرست بمانیم

گام ۱۰

در محل کار، آب، میوه و سبزیجات مصرف کنید و فست فود، قهوه، نوشابه و مواد غذایی این چنینی را مصرف نکنید.

چگونه در محیط کار تندرست بمانیم

گام ۱۱

در زمان های استراحت، کمی قدم بزنید.

چگونه در محیط کار تندرست بمانیم

نکات و هشدارها

مقداری آجیل، یک عدد سیب، انگور و خرما را در نهار و یا در طول روز میل کنید.

غذاهای آماده نخورید و یا از بیرون سفارش ندهید و سعی کنید در منزل غذایی درست کنید و به محل کار ببرید.

۷ تا ۸ ساعت خواب آرام و رژیم غذایی مناسب و ورزش، ظاهر و احساسات شما را بهتر می کند.

زمانی که به خرید می روید، مواد کم کالری و بیسکوییت هایی با فیبر بالا برای محل کار خود بخرید.

سیگار مصرف نکنید.

خوردن تنقلات زیاد، باعث چاقی می شود.

استرس را از زندگی خود دور کنید.

هیچ کدام از وعده های غذایی را حذف نکنید؛ مخصوصا وعده صبحانه.

منابع

WikiHow

Rating: 5.0. From 1 vote.
Please wait...
به اشتراک گذاری

درباره نویسنده

۱ دیدگاه

  1. مرسی عالی بودن

    Rating: 5.0. From 1 vote.
    Please wait...

شما هم نظر دهید