گام ۱

DVD ها یا فلش کارت های آموزش یوگا بخرید. این ها باعث می شوند برنامه ای مرتب داشته باشید.

گام ۲

در خانه، مکان مناسبی را برای یوگا انتخاب کنید. یک فضای بزرگ و ساکت مناسب است. باید روی زمین سفت این کار را انجام دهید. اگر خانه تان فرش شده است، باید یک جای سفت و سخت پیدا کنید. هرچقدر سطح نرم تر باشد، بیشتر به مفاصل آسیب می رسد.

گام ۳

زمانی تمرین کنید که کسی در خانه نباشد و مزاحم شما نشود. پیدا کردن زمان مناسب، قسمت سخت کار است. سعی کنید زمانی را انتخاب کنید که چیزی باعث حواس پرتی نشود.

گام ۴

فضا را آماده کنید. شمع روشن کنید یا نور را کم کرده تا جوی آرام به خود بگیرد. زیر انداز یوگا را پهن کرده و همه لوازم ضروری را که طی یوگا لازم است، آماده کنید.

گام ۵

یک بطری یا لیوان آب کنار زیرانداز بگذارید، به همراه یک حوله. با حوله، هم می توانید عرقتان را خشک کنید و هم به عنوان جسمی نرم در بعضی حرکات استفاده کنید.

گام ۶

برنامه ای معین برای یوگا داشته باشید. مثلاً در کلاس های یوگا، قبل از هر حرکتی، اول نرمش می کنند تا بدن گرم شود. هر حرکتی عکس آن حرکت را هم دارد تا بدن تعادل داشته باشد و همه اعضا به اندازه مساوی حرکت داشته باشند. در خانه هم همین کارها را باید انجام دهید.

گام ۷

این ورزش را جزو کارهای هر روزتان قرار دهید. برنامه ریزی کنید. اگر برنامه تان به صورت هفتگی است، می توانید روزی ۱۵ دقیقه یوگا کار کنید.

نکات و هشدارها

از انجام دادن حرکاتی که قادر به انجامش نیستید یا نیاز به یاور دارید، خودداری کنید. بعضی حرکات هستند که به گردن یا کمر فشار می آورند. یک حرکت اشتباه، دردسر ساز می شود.

بهتر است قبل از انجام یوگا در خانه چند جلسه ای کلاس بروید تا روش های انجام حرکات و تکنیک های تنفس را یاد بگیرید.

در منزل چقدر ورزش می کنید؟

منابع

eHow.com

به اشتراک گذاری

درباره نویسنده

۱ دیدگاه

شما هم نظر دهید