گام ۱

تشخیص دهید که به چه مقدار مواد غذایی نیاز دارید. بسیاری از ما گاهی اوقات از زیاد خوردن لذت می بریم در حالی که واقعاً گرسنه نیستیم. این عادت را ترک کنید.

چگونه کمتر بخوریم

گام ۲

غذا را به مقدار کمتر سرو کنید. این یک ایده ساده است. بسیاری از ما به خوردن ادامه می دهیم چون هنوز غذا در بشقاب مان باقی مانده است. اغلب این کار را ناخودآگاه انجام می دهیم. اگر مقدار کمتری غذا سرو کنید یا سفارش دهید، ناچارید که غذای کمتری بخورید.

چگونه کمتر بخوریم

گام ۳

برای غذا خوردن تان زمان تنظیم کنید. اکثر مردم در ساعت های خاصی از روز احساس گرسنگی می کنند. مهم نیست چه چیزی یا چه مقدار می خورند، هنوز هم در آن ساعات گرسنه هستند. سعی کنید در آن زمان ها غذا بخورید یا اینکه بیشتر از مقداری که می توانید غذا نخورید. همچنین اگر گرسنه نیستید میان وعده نخورید؛ گاهی اوقات خوردن یک میان وعده برای یک وعده غذایی آسان تر است.

چگونه کمتر بخوریم

گام ۴

سعی کنید روی کالری های مصرفی روزانه خود در صبحانه و ناهار تمرکز کنید: در طول روز بدن از بسیاری از منابع استفاده می کند و این به این معنی است که بیشتر مواد غذایی ای که مصرف می شود تا زمان شام سوزانده می شود. ناهار را بیشتر بخورید تا در زمان شام احساس نیمه پری داشته باشید. شام کمترین تأثیر را در میان سه وعده غذایی دارد. چون بدن در هنگام خواب به انرژی زیادی نیاز ندارد.

چگونه کمتر بخوریم

گام ۵

از خوردن تنقلات در شب خودداری کنید. چون کالری آنها هرگز سوزانده نمی شود. اگر واقعاً نیاز دارید، یک تکه میوه یا بهتر از آن چند لیوان آب بخورید.

چگونه کمتر بخوریم

گام ۶

زمانی را صرف جویدن غذا کنید. این کار لذت شما از غذا را طولانی تر می کند و حتی اگر مقدار کمتری غذا می خوررید، مزه غذاها را بهتر حس می کنید و به سوخت و ساز بهتر مواد غذایی و هضم آسان تر آن کمک می کنید. سوخت و ساز سریع تر به بدن اجازه می دهد که مواد مغذی تر را جذب کند و چربی کمتری ذخیره کند.

چگونه کمتر بخوریم

گام ۷

به آن چه که می خورید فکر کنید. این بدان معنا نیست که مقدار دقیق کالری ها و کربوهیدرات هایی که در طول روز می خورید را پیدا کنید. بلکه به این معنی است که آگاه باشید که یک چیز برگر به اندازه یک سیب ارزش غذایی ندارد.

چگونه کمتر بخوریم

گام ۸

هر زمان که ممکن است، مقدار زیادی سبزیجات بخورید که بیشتر از وعده اصلی معده تان را پر می کنند و سالم تر از آن ها پیدا نمی کنید، اما از سس یا چاشنی های سنگین استفاده نکنید.

چگونه کمتر بخوریم

گام ۹

واقعاً با خودتان صادق باشید و فقط موقعی که گرسنه هستید غذا بخورید تا هنگام غذا خوردن، بدون احساس گناه از آن لذت ببرید.

چگونه کمتر بخوریم

گام ۱۰

غذا خوردن خود را محدود نکنید. به یاد داشته باشید که بدن نمی تواند و نمی خواهد به طور طبیعی، به سرعت وزن از دست بدهد (یا بگیرد) تغییر ناگهانی وزن عواقبی دارد! بنابراین در حال حاضر می توانید از خوردن شکلات یا یک تکه کیک لذت ببرید! اما زیاده روی نکنید.

چگونه کمتر بخوریم

گام ۱۱

سعی کنید در هر وعده غذایی، بعضی عادتهایتان را -هر چقدر کوچک- ترک کنید. بسیاری از ما عادت داریم که حتی اگر احساس سیری می کنیم، مواد غذایی خود را دور نمی ریزیم و کامل آن را می خوریم. در هر وعده غذایی این عادت هایتان را ترک کنید.

چگونه کمتر بخوریم

گام ۱۲

به یاد داشته باشید که چرا می خواهید کمتر غذا بخورید و به خودتان دلایل انجام آن را یاد آوری کنید.

چگونه کمتر بخوریم

گام ۱۳

قبل از غذا خوردن یک لیوان آب بنوشید یا یک کاسه سوپ بخورید. به این ترتیب احساس سیری می کنید و کمتر غذا می خورید.

چگونه کمتر بخوریم

گام ۱۴

سه وعده غذایی و دو میان وعده به طور منظم در روز بخورید. در هر وعده زیاد نخورید و مطمئن شوید که مواد غذایی سالمی می خورید. مواد غذایی که حاوی پروتئین زیادی هستند -مانند گوشت گاو و فندق- را انتخاب کنید. سعی کنید چیزهایی بخورید که به جویدن زیادی نیاز داشته باشند و خوردنشان طول بکشد.

چگونه کمتر بخوریم

گام ۱۵

بعد از غذا دندان های خود را مسواک بزنید! وقتی در دهانتان احساس تمیزی می کنید، نمی خواهید با خوردن چیزی این احساس را از بین ببرید.

چگونه کمتر بخوریم

گام ۱۶

آدامس بجوید! بسیاری از مردم فقط چیزی برای جویدن می خواهند. آدامس ذهنتان را از خوردن دور می کند.

چگونه کمتر بخوریم

گام ۱۷

با چیزی خودتان را سرگرم کنید تا در مورد خوردن فکر نکنید. خوردن برای بسیاری از مردم فقط از روی عادت است.

چگونه کمتر بخوریم

نکات و هشدارها

از بشقاب های کوچک تر استفاده کنید. ما عادت کرده ایم که همه چیز را از بشقاب بخوریم و بشقاب کوچک تر به معنی وعده های غذایی کمتر است.

اگر می توانید کمی ورزش انجام دهید. واقعاً هیچ راهی بهتر از ورزش برای از دست دادن وزن وجود ندارد. به ویژه هنگامی که با یک رژیم غذایی متعادل همراه شود.

نوشیدن نوشابه های شیرین را کنار بگذارید و نوشیدنی های بدون کالری یا آب بنوشید.

هنگامی که به یک رستوران فست فود می روید، بزرگترین اندازه را سفارش ندهید. نه تنها به این دلیل که مقرون به صرفه تر است، بلکه به این دلیل که به این همه غذا نیاز ندارید.

خوردن نان کامل سالم تر از نان سفید است.

به آرامی بخورید. مغز ما حدود ۲۰ دقیقه طول می کشد تا پیام سیری را ثبت کند. و هرچه ما سریعتر غذا بخوریم، مغز دیرتر متوجه می شود که به اندازه کافی غذا خورده ایم.

با خوردن میوه و آجیل و جویدن آنها، ذهن خود را از گرسنگی دور کنید.

در خوردن غذاهای بدون چربی و کم کربوهیدرات زیاده روی نکنید.

اگر به خودتان خیلی سخت بگیرید نمی توانید کم خوردن را ادامه دهید.

به خاطر داشته باشید که اگر بیش از حد وزن کم کنید به خود و اطرافیان تان آسیب می رسانید.

شما برای کمتر خوردن چه راههایی رو امتحان کردین؟

منابع

wikiHow

Rating: 5.0. From 1 vote.
Please wait...
به اشتراک گذاری

درباره نویسنده

شما هم نظر دهید