این که شما تازه شروع به کاهش وزن کرده اید و یا می خواهید آخرین 5 کیلوگرم اضافی وزنتان را کم کنید چندان تفاوتی ندارد. شما می توانید این کار را از طریق رژیم غذایی مناسب انجام دهید. چربی های خود را با خوردن غذاهای سالم و فعالیت روزانه کاهش دهید.

گام ۱

شاخص جرمی بدن خود یا همان BMI را محاسبه کنید و آنرا با شاخص مربود به حالت ایده آل مقایسه کنید.یک دفترچه برای یادداشت همه چیزهایی که در یک هفته میخورید ،  زمان و مقدار آن داشته باشید.همچنین زمان ورزش روزانه خود را بنویسید.

گام ۲

از یادداشتهای خود برای تنظیم رژیم غذایی خود استفاده کنید. چربی ها، غذاهای سرخ شده و شیرینی ها را کاهش دهید. وعده های غذایی خود را در طول روز تقسیم کنید تا بدن شما کمتر احساس گرسنگی کند. در صورتی که دارای ۵ یا ۶ وعده غذایی کوچک در هر چند ساعت به جای دو یا سه وعده غذا حجیم باشید بسیار بهتر است.

گام ۳

برنامه ورزش منظم روزانه داشته باشید و خود را متعهد به آن کنید.فعالیت های هوازی در هر روز به مدت حداقل ۲۰ دقیقه انجام دهید.بسته به وزن شما، می توانید روزانه ۳۰۰ تا ۶۰۰ کالری در ۶۰ دقیقه دوچرخه سواری ، بسکتبال و یا دویدن بسوزانید.با فعالیت بیشتر، کالری بیشتری خواهید سوزاند.در طول زمان یک هفته ، شما می توانید بیش از ۲۰۰۰ کالری اضافی را با کمک ورزش روزانه بسوزانید.

گام ۴

استراحت کافی کنید. اگر شما فعالیت بدنی متوسطی در روز را انجام دهید، باید بین شش تا هشت ساعت خواب در شب داشته باشید.اگر شما فعالیت شدید روزانه دارید ، شما باید برای خودتان بین هفت تا نه ساعت خواب در نظر بگیرید.

نکات و هشدارها

راز کاهش ۵ کیلوگرم وزن، رژیم غذایی مناسب، ورزش و استراحت همه در کنار هم است. هر کدام از این عناصر از دست برود، می تواند از گرفتن نتایج سریع مورد نظر شما جلوگیری کند.

مراجعی که به شما کمک می کند

محاسبه کننده شاخص جرمی بدن BMI healthy weight calculator

محاسبه کننده شاخص جرمی بدن Calculate Your BMI

منابع

eHow.com

Low Fat Diet Plan

No votes yet.
Please wait...

به این مطلب چه نمره‌ای می‌دهید؟

به اشتراک گذاری

درباره نویسنده

۳ دیدگاه

  1. وزن کم کردن برای خیلی ها در حد یک آرزوی دست نیافتنی باقی مانده خود من تا حال دهها بار از ۵ کیلو تا ۱۵ کیلو وزن کم کرده ام اما متاسفانه پس از مدتی به فرم قبلی برگشته ام چون واقعا سخته آدمی همیشه رژیم بگیرد و اکنون چند ماه است بخاطر چرب شدن کبد مجبور شدم وزن کم کنم که کم کردن مقدار غذای روز بسیار موثر افتاد با کمی ورزش کردن و اکنون فعلا با رعایت خوراک در حد قابل قبولی هستم اما تنها چیزی که تا حال نمتوانسته ام ترکش کنم خوردن شیرینی جات است ولی اکنون نوشابه ، نمک ، قند با چای را اصلا مصرف نمی کنم و گوشت قرمز را هم ترک کرده ام اینهارا گفتم تا چاقها بدانند چی نباید بخورند

    Rating: 5.0. From 1 vote.
    Please wait...
    • به نظر من در حالت عادی و برای اضافه وزنهای معمولی نیاز به رژیم های سخت وجود ندارد. مهم ترین چیز مراعات در حد معقول و منطقی و تداوم آن است.

      Rating: 3.0. From 2 votes.
      Please wait...
  2. باید طوری رژیم بگیرید ک برای همیشه ان را رعایت کنید در غیر اینصورت ب حالت اول بر میگردید شک نکنید ک رژیم سالم گرفتن کار سختی نیس

    Rating: 5.0. From 1 vote.
    Please wait...

شما هم نظر دهید