تمرین های ژستی یوگا و حرکات کششی عضلات، مقاومت بدنی و توانایی انسان را بالا می برند. بیشتر این ژست ها با تقویت عضلات، چربی می سوزانند. با تقویت عضلات، چربی بدن می سوزد. بهترین نوع یوگا برای چربی سوزی، یوگای آشتانگا و نیز یوگای فلو می باشد. این حرکات را حداقل 4 بار در هفته انجام دهید.

یوگای فلو، ژست صندلی

۱

سوزاندن چربی به کمک یوگا
با پاهای چسبیده به هم، بایستید و دست ها را دو طرف بند آویزان نگه دارید.

۲

سوزاندن چربی به کمک یوگا
سپس دو دست را در مقابل خود، صاف بکشید تا کمی کشش در شانه های خود احساس کنید.

۳

سوزاندن چربی به کمک یوگا
در حالی که می خواهید حالت چمباتبه به خود بگیرید، هوا را به ریه های خود بکشید، تا جایی که ران ها با زمین موازی شوند.

۴

سوزاندن چربی به کمک یوگا
به مدت یک دم، خود را در همین وضعیت نگه دارید و با بازدم به حالت اول برگردید.

۵

سوزاندن چربی به کمک یوگا
۱۰ بار، به مدت ۴ ثانیه، این حرکت را انجام دهید.

ژست سگ سر به زیر

۶

سوزاندن چربی به کمک یوگا
حالت ایستاده بگیرید. بدنتان را به سمت پایین خم کنید تا جایی که انگشتان تان زمین را لمس کند. اگر نمی توانید زمین را لمس کنید، تاجایی که می توانید خم شوید.

۷

سوزاندن چربی به کمک یوگا
دستان خود را روی زمین بگذارید، تا تکیه گاه بدن تان باشد. زانوها را خم کرده و پاهایتان را به پشت بدن خود بخوابانید. در هر مرحله، یک پا را به عقب ببرید، تا حالتی به نام پوش آپ (فشار به سمت بالا) به بدن خود بدهید. یوگاکاران حرفه ای می توانند پای خود را در یک آن به سمت عقب ببرند و مشکلی برایشان ایجاد نشود.

۸

سوزاندن چربی به کمک یوگا
در حالی که پاها را کشیده نگه داشته اید، عضلات باسن خود را به بالا بکشید. کف دستان خود را به زمین فشار دهید و باسن را بیشتر به سمت بالا فشار دهید. این ژست را با تنفس آرام، ۱۰ بار انجام دهید.

ژست سگ سر به زیر برای شکافتن جنجگوی سوم

۹

سوزاندن چربی به کمک یوگا
پاشنه های پاها را مقداری به زمین فشار دهید و ژست سگ سر به زیر را بگیرید.

۱۰

سوزاندن چربی به کمک یوگا
پای راست خود را از پشت به بالا ببرید. کف پای راست را در امتداد زمین نگه دارید. به این وضعیت، سگ سر به زیر تقسیم شده می گویند. تا ۱۰ نفس، خود را نگه دارید.

۱۱

سوزاندن چربی به کمک یوگا
زانوی راست خود را خم کرده و سر خود را به سمت شکم ببرید. در همان موقعیت، به آرامی زانو را به سمت بالا بیاورید تا با آن بتوانید پیشانی خود را لمس کنید. این کار را تا ۱۰ نفس انجام دهید.

۱۲

سوزاندن چربی به کمک یوگا
به ژست سگ سر به زیر تقسیم شده برگردید.

۱۳

سوزاندن چربی به کمک یوگا
زانو را خم کنید و پای راست را پایین بیاورید. انتهای پای راست را بین دستان خود قرار دهید. وزن خود را از روی دستان به روی پای راست خود منتقل کنید.

۱۴

سوزاندن چربی به کمک یوگا
پای راست را کشیده و بازوها را صاف کنید، به گونه ای که با زمین موازی باشد.

۱۵

سوزاندن چربی به کمک یوگا
پای چپ را از زمین جدا کنید تا جایی که با زمین موازی شود. وزن شما باید روی پای راست تان باشد و بین نوک انگشتان دست و پای چپ تقسیم شود. به این حالت، ژست جنگجوی ۳ می گویند. به اندازه ۱۰ نفس در این وضعیت بمانید.

۱۶

سوزاندن چربی به کمک یوگا
به وضعیت سگ سر به زیر برگشته و این حرکات را روی پای چپ تکرار کنید. ۵ بار این حرکات را انجام دهید. برای چربی سوزی بیشتر، این حرکات را از ۱ نفس تا ۱۰ نفس مرتب انجام دهید.

ژست قایق

۱۷

سوزاندن چربی به کمک یوگا
روی زمین بنشینید و پاهای خود را در مقابل خود دراز کنید.

۱۸

سوزاندن چربی به کمک یوگا
عضلات شکم را منقبض کرده، کمر خود را به سمت عقب فشار دهید تا به شکم و عضلات کمر و باسن فشار بیاید.

۱۹

سوزاندن چربی به کمک یوگا
زانوها را خم کرده و داخل سینه جمع کنید.

۲۰

سوزاندن چربی به کمک یوگا
ران ها را با دستان خود نگه دارید. شانه ها را ول کرده و کمر را صاف نگه دارید. کمی کمر را به عقب فشار داده و به آرامی پاها را از زمین جدا کنید. شاید اوایل، انجام این حرکت برایتان سخت باشد.

۲۱

سوزاندن چربی به کمک یوگا
دست ها را از ران برداشته و روی سر قرار دهید و در امتداد شانه ها را نگه دارید.

۲۲

سوزاندن چربی به کمک یوگا
پاها را از زمین جدا کرده و تا آنجا که می توانید آن ها را به طور مستقیم بکشید. ۵ تا ۱۰ نفس نگه دارید.

۲۳

سوزاندن چربی به کمک یوگا
به آرامی بازدم کنید و به حالت قبل برگشته و ران ها را بگیرید. پاها را روی زمین قرار دهید. کمی استراحت کنید.

۲۴

سوزاندن چربی به کمک یوگا
این حرکت را ۲ بار دیگر تکرار کنید.

نکات و هشدارها

قبل از انجام حرکات چربی سوزی یوگا، بهتر است که ۵ دقیقه پیاده روی کنید و یا با ژست های دیگر یوگا، بدن خود را گرم کنید.

اگر نمی توانید ژست ها را کامل بگیرید، تا هرجا که می توانید انجام دهید.

حرکات را روی تشک یوگا و با پاهای برهنه انجام دهید. تشک یوگا مقاومت و ماندگاری بدن در یک ژست را بیشتر می کند.

با لباس هایی که انعطاف پذیری خوبی داشته باشند، تمرین کنید تا بتوانید ژست ها را کامل بگیرید.

حرکات چربی سوزی دیگری نیز در یوگا وجود دارد، مثل سلام خورشید، ژست تعظیم، مار کبری، گل ماه، گربه و کلاغ و نیز ژست تخته.

برای اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید.

عرق را از روی تشک، با حوله تمیز کنید تا در موقع انجام حرکت سر نخورید.

تمرینات یوگا برای سوزاندن چربی سنگین هستند؛ اگر از مشکلات قلبی-عروقی، تنفسی یا ستون فقرات رنج می برید قبل از انجام این تمرینات با پزشک خود مشورت کنید.

از تمرین های یوگا بهره بردید؟

منابع

wikiHow

No votes yet.
Please wait...

به این مطلب چه نمره‌ای می‌دهید؟

به اشتراک گذاری

درباره نویسنده

شما هم نظر دهید