مدیریتی قوی و توانمند برای رشد و موفقیت شرکت ها نیاز است. شما به عنوان موسس یک شرکت تازه تاسیس و یا مدیر اجرایی شرکت، می دانید که همه کارهای شرکت را نمی توانید به تنهایی انجام دهید و به تیم متخصصی نیاز دارید که شرکت را بگردانند. تیمی از مدیران را با بررسی نیازهای شرکت به مهارت های جدید، ایجاد کنید و به آنها وظایف و اختیاراتی بدهید.

تعیین اعضای تیم مدیریتی

۱

وضعیت فعلی شرکت را بررسی کنید و ببینید که چه تیم مدیریتی برای شرکت مورد نیاز است. برای مثال، اگر کارمندان جدیدی استخدام کرده اید، مدیر منابع انسانی برای شرکت تان لازم خواهد بود. با ایجاد چارت سازمانی، شکاف های مدیریتی را مشاهده خواهید کرد. فضاهایی را برای تغییرات شغلی احتمالی در شرکت، در چارت خالی بگذارید

۲

به نقاط ضعف و کمبود های خودتان نیز واقف باشید. اگر توانایی فروش ندارید، یک مدیر فروش قوی برای تیم تان واجب است. مدیران قدرتمندتر از خودتان را در حوزه های دیگر کاری شرکت، بپذیرید. غرور خود را به جهت پیشرفت شرکت کنار بگذارید.

۳

از تیم مدیریتی حرفه ای خود مشورت بخواهید. از همکاران، کارمندان ارشد و هر آن کس که در ارتباط با کارهای شماست مشورت بخواهید. تیم مشاور هم برای شرکت خود در نظر داشته باشید.

استخدام اعضای جدید تیم مدیریتی

۴

اگر کارمندانی دارید که شرکت شما را خوب می شناسند، ببینید که کدام یک توانایی مدیریتی بیشتری دارد. با کارمندانی که فکر می کنید مدیر خوبی از میان آنها می توانید انتخاب کنید، صحبت کنید. میزان علاقه و نظر کلی خودتان و آنها در مورد شرکت را جویا شوید.

۵

به دنبال مدیران مستعد در حوزه کاری خود رفته و آنها را استخدام کنید. به یاد داشته باشید که زمینه کاری شما قابل یادگیری است. مثلا، اگر یک شرکت ساخت و ساز دارید و نیاز به مدیر اجرایی بازاریابی قوی در تیم مدیریتی خود دارید که بتواند به کسب و کار شما رونق دهد، لازم نیست کسی را بیابید که در کار ساخت و ساز کارشناس باشد. اگر او متخصص بازاریابی باشد، می تواند شغل ساخت و ساز را نیز بیاموزد.

۶

به سایت های اجتماعی از جمله Linked رفته و نیروی کار متخصص مورد نیاز خود را بیابید.

۷

اگر ایده خوبی برای پستی که می خواهید برای آن استخدام کنید دارید، اما نمی دانید که از کجا می توانید چنین نیرویی استخدام کنید، بهتر است از همکاران اجرایی و یا مشاوران کاریابی کمک بخواهید.

توسعه تیم مدیریتی

۸

زمانی که تیم مدیریتی خود را انتخاب کردید، باید با اعضا جلسه بگذارید. نظرات و انتظارات خود را تشریح کنید. وظایف و حدود اختیارات اعضا را مشخص کنید.

۹

برنامه ریزی استراتژیکی را در نظر بگیرید. تیم مدیریتی شما باید در روند انجام روزانه کارها باشند. برنامه ریزی طولانی مدت نیز مدنظر است. تیم مدیرتی شما در حقیقت افراد متخصصی هستند که به شما مشورت می دهند.

۱۰

وظایف و اختیاراتی را به دیگر مدیران بسپارید. از اینکه وظیفه ای را به مدیری دیگر می سپارید، واهمه نداشته باشید.

۱۱

به تیم مدیریتی قدرت لازم را بدهید. مدیران اگر اختیارات بیش از اندازه داشته باشند، درست عمل نمی کنند، اما نباید طوری باشد که هیچ نوع اختیاری هم نداشته باشند.

منابع

wikiHow

No votes yet.
Please wait...

به این مطلب چه نمره‌ای می‌دهید؟

به اشتراک گذاری

درباره نویسنده

شما هم نظر دهید