۱

به تدریج شروع کنید. عجله نکنید. با یک پزشک مشورت کنید تا وضعیت فعلی بدن تان را بدانید. به ویژه در مواردی که به مدت طولانی ای ورزش نکرده اید یا وزن تان زیاد شده یا بیمار شده اید.

۲

کفش جدید و لباس ورزشی راحت بخرید. حتی لحظه ای هم در مورد پول خرج کردن برای خرید لباس ورزشی تردید نکنید چون این کار خودش انگیزه ای می شود برای ورزش کردن و استفاده از آن ها. این را هم در نظر بگیرید که می توانید با یک دوست ورزش کنید تا برنامه هایتان را با هم تنظیم کنید.

۳

بازگشت به اندام سابق
یک فعالیت سرگرم کننده را شروع کنید. اهدافی قابل حصول و کوتاه مدت در یک برنامه تمرینی مداوم برای خودتان در نظر بگیرید و ورزش یا فعالیتی که دوست دارید را انتخاب کنید. برنامه تان را به صورت آرام، کوتاه و روزانه شروع کنید. مثلاً سه روز در هفته پیاده روی کنید یا به آرامی بدوید یا دوچرخه سواری کنید.

۴

بازگشت به اندام سابق
برای خودتان رکورد ثبت کنید. رکورد هر تمرین تان را به صوت آنلاین یا در یک دفترچه، یادداشت و ثبت کنید. این کار کمک می کند که پیشرفت تان را پیگیری کنید. وقتی که آرام آرام توانستید حرکات تان را بهبود دهید، به تدریج شروع به کار کردن روی قدرت ماهیچه هایتان کنید. همچنین به صورت دوره ای از خودتان عکس بگیرید تا پیشرفت تان را مستند سازی کنید.

۵

بازگشت به اندام سابق
به روال ورزش های قلبی روزانه ای که انجام می دهید (مثل پیاده روی، ورزش های کششی یا شنا) بازی های ورزشی مانند بسکتبال، فوتبال و … را اضافه کنید که ورزش کاملی داشته باشید. یک سبک زندگی روزانه سالم برای خودتان ایجاد کنید و همچنان که پیشرفت می کنید اهداف جدیدی برای خودتان تعیین کنید.

۶

بازگشت به اندام سابق
به خودتان پاداش دهید. هر وقت توانستید با مدیریت درست به اهداف کوتاه مدت یا بلند مدت تان دست یابید، به خودتان با خوردن میان وعده های سالم جایزه دهید. یا اینکه هر وقت احساس خستگی و فرسودگی کردید، برای جلوگیری از آسیب دیدگی یک یا چند روز را به خودتان مرخصی دهید.

۷

بازگشت به اندام سابق
در کلاس های ورزشی یا باشگاه ثبت نام کنید. این کار کمک تان می کند که تناسب اندام تان را حفظ کنید.

نکات و هشدارها

تا جایی که امکان دارد از خوردن غذاهای بی ارزش که چربی، قند، نمک و کالری بالایی دارند، پرهیز کنید.

برای به دست آوردن تناسب اندام، به رژیم غذایی تان انواع میوه ها و سبزیجات، پروتئین بدون چربی، نان کامل و پاستا را اضافه کنید. روی مواد غذایی تان کنترل و نظارت داشته باشید تا انرژی و سلامتی بدست آورید.

همیشه قبل از اینکه یک برنامه ورزشی جدید برای خودتان در نظر بگیرید با یک پزشک مشورت کنید.

منابع

wikiHow

No votes yet.
Please wait...
به اشتراک گذاری

درباره نویسنده

شما هم نظر دهید