۱

چگونه در خانه فست فود درست کنیماز فست فودهای خوشمزه ای که به طور معمول سفارش می دهید فهرستی تهیه کنید. مثال های آن همبرگر و سیب زمینی سرخ کرده، پیتزا، مرغ سوخاری، هات داگ و نوشیدنی های شیرین یا گازدار است. فست فودهای موردعلاقه ی خود و خانواده را مجددا اختراع کنید و بپزید. گزینه هایی را انتخاب کنید که بیشترین لذت را از آنها می برید و با استفاده از نکات این چگونه منوی فست فود خود را بهبود بخشید. همیشه از بهترین و تازه ترین مواد برای تغذیه مطلوب استفاده کنید. از روغن های سالم غیر اشباع و بدون چربی ترانس یا چربی های جامد استفاده کنید. مطالعات منتشر شده در مجله ی پزشکی بریتانیا نشان می دهد که روغن زیتون و آفتابگردان روغن های خوبی هستند که تاثیر چندانی در بروز بیماری های قلبی ندارند. با این همه سعی کنید از سرخ کردن بیش از حد پرهیز کنید.

۲

چگونه در خانه فست فود درست کنیمبرگر و سیب زمینی سرخ کرده را وصله پینه کنید. لازم نیست حتما برگر و سیب زمینی سرخ کرده کاملا عاری از چربی، شکر و کالری باشد. بلکه می تواند تجربه ای لذیذ از مواد مغذی خوب و باکیفیت باشد. گوشت همبرگر را از گوشت چرخ کرده ی باکیفیت انتخاب نمایید. از روغن زیتون یا آفتابگردان برای سرخ کردن آنها استفاده کنید. از همبرگرهای گیاهی به جای گوشتی استفاده کنید. دستور پخت انواع همبرگرهای گیاهی را می توانید در اینترنت جستجو کنید. نان سبوس دار را به نان های سفید ترجیح دهید. از مواد سالادی متنوع مانند جوانه ها، گوجه فرنگی، کاهو و ذرت برای رنگ بخشیدن به منوی خود استفاده کنید.از سس گوجه ی خانگی با شکر کمتر برای همبرگر استفاده کنید. لای نان برگر مقدار زیادی سبزیجات قرار دهید. این کار هم به زیبایی بصری و هم سلامتی غذا کمک می کند. به جای همبرگر های چرب معمولی از همبرگر ماهی و بوقلمون استفاده کنید.

۳

چگونه در خانه فست فود درست کنیمسیب زمینی را می توانید به جای سرخ کردن تنوری کنید. سیب زمینی ها را برش بزنید و در فر قرار دهید. در پایان پخت کمی گوشت و پنیر روی آن قرار دهید تا برشته شود. در صورتی که به روغن نیاز دارید با قلمو کمی روغن زیتون روی آن بمالید. اگر واقعا می خواهید آنها را سرخ کنید، ابتدا حدود پنج دقیقه در آب در حال خوش بریزید تا نرم شوند. سپس از آب گرفته و اجازه دهید کمی خشک شوند. سپس در روغن سرخ کنید. این کار علاوه بر اینکه سیب زمینی های شما را به خوشمزگی سیب های فست فود می کند، میزان نیاز به سرخ شدن و روغن را نیز کمتر می کند.

۴

چگونه در خانه فست فود درست کنیمچربی پیتزا را کمتر کنید و آن را سالم تر کنید. پیتزا معمولا چاق کننده است و اگر مراقب خورد و خوراک خود نباشید سریعا شکم می آورید. برای سالم تر کردن آن از این نکات استفاده کنید: نان پیتزا را نازک بگیرید و از پایه ی آرد گندم و سبوس دار به جای آرد سفید استفاده کنید. برای پرهیز از افزودن روغن برای نچسبیدن پیتزا از سینی فر نچسب یا کاغذ روغنی در زیر آن استفاده کنید. گوشت بدون چربی را انتخاب نمایید. به جای پپرونی، کالباس و سوسیس، از برش های نازک گوشت فیله، مرغ خرد شده و میگو استفاده کنید. میزان پنیر را کم کنید یا حداقل از پنیر کم چرب استفاده کنید. به جای پنیر آماده خودتان پنیر پیتزا درست کنید. دستورالعمل آن را می توانید از اینترنت بیابید. گاهی به جای گوشت از سبزیجات در پخت پیتزا استفاده کنید. برای کنار پیتزا از نان سیر استفاده نکنید، به جای آن سالاد مصرف کنید.

۵

چگونه در خانه فست فود درست کنیمبه جای لازانیاهای ایتالیایی معمول موساکا یونانی بپزید. مطمئن باشید موساکا درست به خوشمزگی لازانیا است اما پایه ی آن گیاهی است. سیب زمینی به جای نان لازانیا و بادمجان به جای کالباس طعمی لذت بخش به این غذا بخشیده است.

۶

چگونه در خانه فست فود درست کنیمماهی و چیپس خانگی درست کنید. ماهی و چیپس های بیرون حاوی مقدار زیادی نمک است. ماهی انگشتی را با نمک کمتری بپزید و در کنارش مقدار زیادی سالاد درست کنید.

۷

چگونه در خانه فست فود درست کنیمبه جای غذاهای ایتالیایی و مکیزیکی که بسیار چاق کننده هستند از غذاهای آسیایی استفاده کنید که حاوی مقدار زیادی سبزیجات و گوشت و ماهی تازه هستند. پخت این نوع غذاها سریع است و معمولا به سرخ شدن نیاز ندارند. این غذاها بیشتر حاوی سبزیجات، برنج قهوه ای، ماهی و روغن های سالم خوراکی است.

۸

چگونه در خانه فست فود درست کنیمپاپکورن را خودتان در خانه درست کنید. ذرت مخصوص پاپ کورن را تهیه کنید و در ظرف داغ شده با مقدار کمی روغن بریزید. چند ثانیه بعد وقتی پف کردند، به ظرف دیگری انتقال دهید. وقتی هنوز گرم هستند، روی برخی پودر پنیر مخصوص، برخی سرکه و نمک و برخی دیگر فلفل و پودر سیر بریزید.

۹

چگونه در خانه فست فود درست کنیمتزئین غذا را فراموش نکنید. شاید برگر شما از فست فود بیرون هم خوشمزه تر باشد. به هر حال شما از گوشت مطمئن و سالم و خالص استفاده کرده اید. اما تزئینات همبرگرهای بیرون شما را شکست می دهند. مواد را لایه لایه بچینید نه در هم و برهم. اول کاهو، بعد سس، بعد گوشت، مجددا کاهو و گوجه. لبه های بیرون زده ی این مواد از لای نان به زیبایی و حجم دهی به غذا کمک می کند. استفاده از یک لایه پنیر گودا که مثلثی از آن از روی گوشت بیرون زده هر کسی را گرسنه می کند. در کنار فست فود های خود چیزهای ریز را هم در نظر بگیرید. حلقه های پیاز سوخاری به تنوع و چشم نوازی غذای شما کمک زیادی می کنند. کافی است پیازهای را حلقوی کنید و هر حلقه را ابتدا در تخم مرغ و سپس در پودر سوخاری بزنید و سرخ کنید.

مراجع

www.wikihow.com

No votes yet.
Please wait...
به اشتراک گذاری

درباره نویسنده

کارشناس مترجمی انگلیسی از دانشگاه اصفهان و کارشناس ارشد آموزش زبان انگلیسی از دانشگاه کاشان

۱ دیدگاه

  1. هوراااااااااافست فود درخانه

    No votes yet.
    Please wait...

شما هم نظر دهید