اگر مایلید سریعا وزنتان را کاهش دهید، از اشتباهات مربوط به رژیم غذایی دوری کنید و با موفقیت وزنتان را کاهش دهید. آگاهی از اشتباهات رایج زمان رژیم گرفتن خیلی حیاتی است. به آسانی می توان از چیزهای کوچک که تاثیرات زیادی در پیشرفت شما دارند چشم پوشی کرد. پس با کشف اشتباهات رایج، یک قدم جلوترهستید. اجازه دهید به بعضی از رایج ترین اشتباهات که منجر به افزایش وزن می شوند نگاهی بیاندازیم، بنابراین می توانید مطمئن شوید که هیچ کار اشتباهی نمی کنید.

۱

اولین دلیل اضافه وزن این است که افراد از قبل برای رژیم غذایی خود برنامه ریزی نمی کنند. افرادی که رژیم می گیرند، در صورتی که می خواهند موفق شوند باید دقیقا بدانند هر وقت روز چه باید بخورند. اگر برنامه ای دارید و آن را دنبال می کنید، می توانید مقدار کالری مصرف را محاسبه کنید و در این صورت بر اساس نتایج واقعی پیش خواهید رفت.

۲

اگر هیچ برنامه ای برای از دست دادن وزن ندارید، کاهش وزن خود را به شانس سپرده اید. اگر مخصوصا برای وعده های غذایی خارج از خانه برنامه ریزی نمی کنید و مواد غذایی مناسب با خود نمی برید، بر این واقعیت تکیه کرده اید که می توانید چیزی سالم درخارج از خانه پیدا کنید. بیشتر مواقع این مورد به حقیقت نمی پیوندد و شما با غذاهای ناسالم روبه رو می شوید.

۳

کالری های خود را بشمارید. یکی از اشتباهات رایج این است که بسیاری از کسانی که در حال وزن کم کردن هستند همه کالری هایی که مصرف می کنند را نمی شمارند. گفتن اینکه یک ماده ی غذایی خیلی کالری ندارد یا خوردن کمی از آن اشکال ندارد، آسان است. اما همه این مواد به حساب می آیند و وزن شما را اضافه خواهند کرد.

۴

اگر می خواهید با موفقیت کاهش وزن پیدا کنید، هر چیزی که می خورید به حساب می آید. این امر شامل تمام کالریهای موجود در نوشیدنی ها هم می شود. فراموش نکنید که ۳۰۰ تا ۵۰۰ کالری هم بابت چای شیرین یا قهوه ای که با شیر و شکر هر روز می نوشید، اضافه کنید. اگر اینها را حساب نمی کنید، شاهد هیچ کاهش وزنی هم نخواهید بود و به هیچ کدام از اهداف رژیمی تان هم نخواهید رسید.

۵

یکی دیگر از اشتباهات رایج در هنگام از دست دادن وزن برای نادیده گرفتن اولویت های فردی برای انواع مواد غذایی است. رژیمهای غذایی که از آنها بیزار هستید را دنبال نکنید. اگر این کار را انجام دهید، از آغاز راه شکست را پیش گرفته اید.

۶

باید تغییراتی ایجاد کنید و ناچارید از تنقلات ناسالم بپرهیزید. اما اگر نمی توانید این مواد را حذف کنید لازم نیست به خودتان فشار بیاورید. تعداد زیادی برنامه های رژیم غذایی وجود دارند که خوب هستند، بنابراین فقط باید یکی از آنها را پیدا کنید که آسانتر بوده و از دنبال کردن آن لذت ببرید. اصلا لازم نیست رژیم غذایی شکنجه آور باشد.

۷

در آخر، حتما ورزش کنید. مهم این است که فعال بمانید. این کار کمک خواهد کرد که سوخت و ساز بدن بالاتر برود و به شما آزادی بیشتری در انتخاب رژیم غذایی می دهد. یکی دیگر از اشتباهات رایج در هنگام از دست دادن وزن این است که فکر کنید که تنها مساله مهم رژیم غذایی شما است. در حالی که این امر درست است، رژیم در کنار ورزش به شما امکان تغییر ظاهرتان را می دهد.

مراجع

www.wikihow.com/Avoid-Common-Mistakes-When-Losing-Weight

No votes yet.
Please wait...

به این مطلب چه نمره‌ای می‌دهید؟

به اشتراک گذاری

درباره نویسنده

کارشناس مترجمی انگلیسی از دانشگاه اصفهان و کارشناس ارشد آموزش زبان انگلیسی از دانشگاه کاشان

شما هم نظر دهید